THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, May 27, 2008

penang MS conference;cool~~

salam & hi all,

[this is my first post by the way]

Hujung minggu lepas aku dpt pluang utk pegi ke Pulau Pinang utk hadir ke MS conference. Aku pegi sana bersame zairi,nisa ghazali & atiqah.


In summary; it was splendid!! The lectures were nicely done and the best part of it was the workshop sessions. Mase workshop peserta diberi peluang utk buat a few procedures yg normally no medical students would be allowed to do which is CVP insertion, chest tube insertion, laparoscopic surgery and colonoscopy.

So, basically, hari jumaat a.k.a d first day, ader opening ceremony & the one that officiate it was our deputy DG, Datuk Dr. Noor Hisham B. Abdullah. Tp, main highlight utk 1st day ialah d Grand Dinner, makanan dier mmg best & 4 sure aku mkn dengan banyaknyer,hahaha... Then kami kluar berjalan2 di sekitar gurney drive & ambik gmbr but sadly, fon aku abis bateri plak, x dpt la nk ambik gmbr,isk2...

(2 org di kanan ialah wani dari PMC & megat dari UNIMAS)

Then, d 2nd day, paginyer ader lecture a bit but i forgot d topics already,lol... D best part of 2nd day ialah workshop,yeah!! Mase workshop ni la aku dpt buat colonoscopy, laparascopic surgery practice, chest tube insertion, CVP insertion, pakai POP, BLS, etc. Slack a bit is dat my time for the lap is 1:33 which is very slow,huish...


Dat nite, we have our BBQ dinner (seriously, gi conference ni cam makan jer lebih,haha). D fud was nice & after that ktorg gi jln2 ke batu ferringhi, komtar & sekitar bandar georgetown.

(kawan2 dari PMC & USIM)


Hari terakhir a.k.a d 3rd day, nuthing much to say, ader lecture lagi & forum, guess what, dr ismail saiboon & prof ted herbosa (from A&E HUKM) ialah panelist utk forum tu,nice...then d closing ceremony & the conference was officially finished! Tp kami sumer x abis jln2 lagi kat Pulau Pinang so, off we went to Queensbay Mall. But, nuthing much there, biase jer, (org penang jgn marah aaaa) haha...

Well, that's about it, xde ape2 dah yg aku nk ckp 4 this post, so, bye & salam...

[i'm considered a nOOb in blogging so, any comments/critics r appreciated,tq]


5 comments:

iRma IzZaTi said...

bilakah ini?...bunyik cam sgt seronokzz... + syuk, buanglah word ver itu...ngeh3...

MiLuViA said...

sumer org dpt pakai pop ke?

alialalala said...

cm seronots..kelihatan cm rugi tdk menghadiri...nak saving rm300 pnya pasal..hoho

Salsabila said...

seronoknyer... ala cam rugi je x ikot~

mYshah said...

argh aku nak g jugak~ F5